AMB “Q” DE QUARESMA I DE QR – P5 Escola Domeny
20 Abril 2015Descripció
Realització d’un joc d’endevinar “qui és qui”, a partir d’enregistraments de veu de fragments d’una cançó de la Vella Quaresma.
La creació d’aquest joc es realitza en equip (mestres i alumnes), en el qual tothom té un paper a desenvolupar:
TASQUES:
- Enregistraments (mestra enregistra veu dels alumnes)
- Fotografia (els propis alumnes)
- Edició de la fotografia (els propis alumnes)
- Creació de codis QR (mestra)
- Muntatge final en un Sites (mestra)
DESCRIPCIÓ DEL JOC:
Els alumnes han d’endevinar qui es qui a partir d’un petit enregistrament. El resultat el descobriran a través d’un codi QR.
Objectius competencials/ capacitats
Aprendre a pensar i a comunicar.
Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
Aspectes que es treballen
Llenguatge oral.
Edició d’imatges.
Escriptura en entorn digital.
Ús de dispositius mòbils.
Criteris d’avaluació
Té una pronúncia clara.
Mostra iniciativa en l’edició d’imatges.
Troba les lletres del seu nom en el teclat.
Eines i recursos
Audacity (PC + micròfon)
Dispositiu mòbil (Smartphone / Tablet) per fer fotos
APP per decodificar codis QR (i-nigma) (Android – IOS)
Generador codis QR: http://www.codigos-qr.com/
Pixlr Express (per editar fotos)
Google Drive (Per allotjar fotos i audios)
Sites de Google
Tutorial de l’eina
Nivell educatiu
Educació infantil – p5
Organització a l’aula
Mig grup, en una classe organitzada per racons.
Temporització
Sessions de 45 minuts
Sessió 1: Enregistrament de la veu amb l’Audacity
Sessió 2: Fotografia per parelles
Sessió 3: Edició de la fotografia amb Pixlr Express
Sessió 4 i posteriors: A jugar!!!!
Deixa un comentari